Czym dojechać do celu w Warszawie?

Czym dojechać do celu w Warszawie?

 

Przyjechałeś do dużego miasta, którego nie znasz. Zaraz po wyjściu z dworca stajesz przed dylematem, jak dotrzeć do celu. Wcześniej przestudiowałeś plan miasta, wiesz, że adres, pod który masz się udać, znajduje się kilka kilometrów od dworca. Do wyboru masz komunikację miejską i taksówkę. Pieszy spacer nie wchodzi w grę.

Może taksówka?

Tyle się naczytałeś o drogich taksówkach w Warszawie i oszukanych klientach, którym policzono za kurs astronomiczne kwoty. Zupełnie niepotrzebnie. Trzeba tylko zwrócić uwagę na kilka szczegółów, łatwych do zauważenia, aby nie paść ofiara naciągaczy.

Na co zwrócić uwagę wybierając taksówkę?

Taksówki w Warszawie, należą co prawda do prywatnych właścicieli, ale zjednoczone są w korporacje. Jest ich kilkanaście, każda ma oczywiście swoje logo i jest oddzielną firmą przewozową, ale wszystkie muszą mieć oznakowania zatwierdzone przez miasto.
Legalnie działająca taksówka wyróżnia się czytelnym kogutem z napisem TAXI na dachu, czerwono-żółtym paskiem z numerem i herbem Warszawy na drzwiach bocznych. Na szybie powinien być widoczny hologram z numerem licencji. Tak oznakowany pojazd daje pewność, że firma działa legalnie i nie policzy ci ceny innej, niż przewiduje cennik.
We wnętrzu pojazdu powinieneś znaleźć widoczny wyciąg z cennika, licencję kierowcy z jego imieniem i nazwiskiem, a także, co bardzo ważne, dobrze widoczny taksometr. Za chęć skorzystania z taksówki na wejściu zapłacisz 8 zł.

Którą korporację wybrać?

Zależy od ciebie. Możesz kierować się typem i jakością pojazdu, wyglądem kierowcy, czym tam chcesz. Jeśli jednak zależy ci na cenie, sprawdź stawki. Telefon z Internetem rozwiąże problem. A jest w czym wybierać. Miasto co prawda ustaliło stawkę w wysokości 3 zł za 1 kilometr w I strefie w dzień, ale żadna z korporacji nie stosuje stawki maksymalnej. Wszystkie ją obniżyły. Najniższa to 1, 20 zł, najwyższa to 2, 40 zł.

A może postawić na komunikację miejską?

Komunikacja miejska będzie tanią formą podróżowania. Ma jednak jedną zasadniczą wadę. Trzeba orientować się przynajmniej w przybliżeniu, w jaki autobus lub tramwaj wsiąść, aby dotrzeć do celu. Prawdopodobnie czekają na ciebie jakieś przesiadki po drodze. Musisz wiedzieć na jakim przystanku wysiąść, do jakiego kolejnego tramwaju lub autobusu wsiąść. Może metro? Owszem wygodnie i szybko, ale stacje metra są od siebie odległe. W każdym przypadku, kiedy postawisz na przejazd komunikacją, czeka cię spacer, bywa, że z ciężkim bagażem.

Wybór należy do ciebie.

 

Więcej na https://eletaxi.pl/

Przeœlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *